TRENINGSDAGBOK UKE 43 OG 45/15 INTERVALLER

DEN

På grunn av mye farting og andre ting forrige uke, kjørte jeg tre intensive økter, og droppet «koseøktene» (langkjør og yoga). Jeg liker best korte, kjappe intervaller med musikk på øret. Når jeg løper 45/15 intervallene, deler jeg de opp i 4 x 4 minutter.

IMG_1875

IMG_1987
  • Jeg setter litt stigning på tredemølla, og varmer opp i 15 minutter ved å øke farten gradvis.
  • Etter oppvarmingen setter jeg opp farten, og starter på første intervall, som til sammen er fire minutter. Først 45 sekunder sprint, så hopper jeg av (på siden av mølla) i 15 sekunder. Så hopper jeg på igjen, sprinter i 45 sekunder, også 15 sekunder av.
  • Når jeg har gjort dette fire ganger, senker jeg tempoet på mølla og går/jogger i to minutter.
  • Da var altså én 4-minutter unnagjort. Jeg gjentar dette tre ganger til, så jeg får fire runder til sammen = 4 x 4 minutter oppdelt i 45/15sek.
SISTE

Pyramideintervallene finner du HER.

Styrkeøkten ble en SuperSetSøndag, og så sånn ca. sånn ut…

IMG_1996

I dag har jeg i alle fall skikkelig treningsverk, #gangsperr! ..så tar det knuuusende med ro.

All treningsinspirasjon er gjort i samarbeid med personlig trener Chris Andre Bernardino!

1 kommentar

  1. […] tilbake igjen. Jeg er jo glad i intervaller, og kjører ofte pyramideintervall eller 45/15. Vi bor ganske langt opp i noe som føles som jungelen akkurat nå, så da var det bare å snøre […]

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *