HADE NOVEMBER, HEI DESEMBER

Gooooood 1. desember!

Kan ikke annet enn å glede meg stort til denne måneden! Her kommer en liten oppsummering av måneden som gikk, og en sniktitt på hva som kommer i desember.

HADE NOVEMBER  

MEG:
Jeg har vært på en etterlengtet venninnehelg i Oslo <3 Også har Luca og jeg flyttet inn i egen leilighet! Winniiing! Skal vise dere mer av den når vi har alt på plass.


BLOGGEN:

Fokuset har vært fordøyelse, tarm og fermentering. Jeg har forklart hvorfor jeg synes dette er så spennende og viktig, og hva du kan gjøre for å få bedre fordøyelse og tarmhelse. Jeg har blant annet skrevet om fermentert kål og kombucha. Siden det er eksamenstid, mørketid og forkjølelsestid har jeg også skrevet litt tips om hvordan du kan spise for å holde energi og konsentrasjon oppe, og hvilke kosttilskudd jeg anbefaler.


BESTE OPPSKRIFT 

Da må jeg nesten si matcha cookies og lakrisfiken! Begge er så enkle og lage, og perfekt sunnere snacks.

MEST LESTE INNLEGG:

MEST SETTE VIDEO:

HEI DESEMBER 

GLEDER MEG TIL:
Tur til Marokko og Portugal med Luca, også julfeiring og se alle venninner igjen så klart. Og ikke minst, det vi har ventet på et helt år; det nye kombuchabryggeriet kommer endelig på plass!

BLOGGEN:
Her kommer det først litt fra Marokko, vi drar i morgen. Også blir det så klart julegodis, og ellers litt om hvordan du kan møte den søte jula på en god og balansert måte.


VLOG:

Blir litt tight scedual med reising, jul og nytt bryggeri denne måneden, men skal se hva jeg får til. Det kommer nok i alle fall ett eller annet fra Marokko, og noe julerelatert 😉

Desember, I´m ready. Bring it.

4 kommentarer

  1. Hei Maren! Takk for en veldig inspirerende blogg 🙂
    Jeg lurer på en ting; i dagens medier hører vi stadig om hvor bra mørk sjokolade er. Jeg spiser det hver dag, men sliter med å begrense mengden. Jeg får sug etter sukker og blir veldig overstimulert om jeg spiser for mye. Mange sier at sug etter sjokolade kan være et tegn på magnesium-mangel, men kan det også være at man bare er sukkeravhengig. For om man leser ingrediensene så er jo ofte sukker 2. eller 3. ingrediens. Hadde vært interessant å høre ditt syn på dette 🙂

    1. Maren Aasen

      Hei! Takk for fine ord! 😀
      Man må se på helheten, ikke bare den ene sjokoladen.. også er det individuelt hvor mye sukker/karbs man «tåler». Sliter du veldig med søtsug og det å begrense deg kanskje du skal prøve uten den sjokoladen + bruke litt mer fett i kostholdet, og se om det hjelper. Er du usikker på om du mangler magnesium kan du i tillegg prøve å ta magnesiumtilskudd en periode. (Se blogginnlegget om kosttilskudd tidligere denne uka).
      Det er ikke noe fasit på dette, du må bare prøve deg frem hva som funker for deg 🙂

  2. Digger «temaet» du har hatt på bloggen denne måneden. Og digger generelt at du skriver om ting som ketose, tarm og fordøyelse og fermentering (og alt i den gata egentlig). Er innom bloggen din omtrent hver dag og får så mye inspirasjon her. Tusen takk! 😀

    1. Maren Aasen

      Ååh tusen millioner takk for at du tar deg tid til å legge igjen en så koselig kommentar! =D Det varmer og motiverer. Takk <3

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *