CROSSFIT OPEN ER I GANG: 18.1

Hvis noen hadde sagt til meg at jeg skulle være med på Crossfit Games for et år siden hadde jeg ledd av de. Men nå er jeg med. Og det er absolutt ikke så seriøst og stort som det høres ut som… for meg hvertfall 😉

(Jeg så definitivt ikke sånn ut i dag. Dette er fra shooten for Run&Relax ss18 som er ute nå. Må jo ha med et sporty bilde, men ble ikke mye knipsing under økta i dag kan du si). 

Regner med en del ikke vet hva dette går ut på, så en kort forklarting er altså at det er en crossfitkonkurranse som går over hele verden. Alle som er med i en «crossfitboks» og har tatt kurs kan være med. Hver uke i fem uker kommer det ut en ny økt på nett, alle skal i løpet av noen dager ha gjennomført økta med en dommer, og registrert på nett antall repetiosjoner man klarte.

Og hvorfor jeg ble med? Jeg har bare vært med på crossfit knapt et halvt år, og klarer ikke alle øvelsene en gang. Men jeg tar det rett og slett for trening, lære noe nytt, gøy, sosialt, treningsmotivasjon! Jeg kan sammenligne meg med alle 165.579 personene i verden som er med, for resultatene står på nett, men poenget (for meg) er jo bare trening… rett og slett noe nytt og annerledes enn det samme vante.

Jeg tenkte jeg kunne legge ut øktene her, så kan den som vil prøve seg. Dette er det som gjelder for min klasse da, damer 18-34 år. Kommer du i en annen kategori kan du sjekke hva som gjelder HER.

Og det fine er at om man ikke klarer noen av øvelsene, eller det er for tungt, kan man velge en skalert versjon. Det måtte jeg i dag, siden jeg ikke klarte toes-to-bar. Skulle kanskje øvd litt mer på det først…

Her er første økt. Det som er skrevet i lysegrå er den skalerte versjonen (som jeg tok):

18.1 – AMRAP 20 min (så mange runder som mulig på 20 min): 
8 toes-to-bar / hanging knee-raises 
10 dumbell hang clean and jerk (15kg manual / 10kg manual)
12 kcal roing

(That´s more like it..) 

Så om du treninger litt ny treningsmotivasjon de neste 5 ukene kan du jo «joine» for deg selv, eller sammen med en venn. HER finner du også video av økta, og du kan laste ned beskrivelse og skjema for poeng. Good luck!

Og snapp meg (mareneaa) det er flere der ute som er med da!?? Eller om du bare kjører økta for deg selv. Gøy å følge med på hverandre.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *