LAG DEG UTEGYM I SOMMER

Babes! Jeg vil inspirere dere til litt ute-/hjemmetrening i sommer! For det er ikke så mye som skal til før du har mulighet til å variere godt. Du kan så klart trene helt uten vekter og utstyr også, skal komme med noen forslag til økter på det etter hver, men jeg synes i alle fall det er mer motiverende når jeg har litt stæsj som gjør at jeg kan variere mer. Så nå har jeg laget meg en liten utegym for sommeren, og da er jaggu ikke dørstokkmila lang for å ta en økt når sola skinner, og jeg uansett ligger der og steker.

I helga satt jeg i shorts og sports-bh i skyggen og jobbet på mac´en (ja, da det enda var trope i Trøndelag..) Når jeg var klar for en treningspause var det bare å sette på musikken og kjøre i gang en økt på flekken. Trengte ikke bytte om eller dra noen plass. Tok ikke på sko en gang, kjørte barfor. Jeg fikk til ei effektiv og god økt, uten å bruke et sekund på forberedelser eller å dra noen plass.  Helt perf når det er sommer, sol og man egentlig vil bruke tiden på andre ting.

 Noe av utstyret hadde jeg fra før, noe lånte (stjal) jeg fra min bror, også kjøpte jeg meg én kettlebell. Her er utstyret jeg har;

  • En yogamatte. Både for yoga og for mykt underlag til diverse øvelser
  • En stor gymball. Elsker å gjøre pikes og leg-curl på denne!
  • En kettlebell. De hadde ikke så mye utvalg der jeg var, så kjøpte én 12-kilos som jeg bruker til kettlebellswing, squats, ettbens-markløft osv. Hvis du ikke er helt sikker på hva du trenger er et godt tips å kjøpe bare én først, og heller kjøpe fler, lettere eller tyngre etter hvert som du ser hva du har behov for.
  • Vektskiver. I stedet for å kjøpe flere kettlebells meg en gang, bruker jeg vektskiver hvis kettlebellen blir for tung for noen øvelser, til overkroppen f.eks.
  • Hoppetau. Perfekt til oppvarming, eller for å få opp pulsen underveis i økta
  • Strikk. En lang og en kort. Søk rubber band eller resistance band exercise på youtube… du kan trene hele kroppen med disse.
  • Foamroller. Fin å bruke både før og etter trening for å myke opp muskler og knuter.

Du trenger jo ikke alt dette, start med det du har, og evt. gradvis skaff deg det du ser du kommer til å bruke mest.

I tillegg bruker jeg både stol, benk, solsenga, og kanten til blomsterbedet når jeg f.eks. skal gjøre dips, bulgarske utfall, hip-thrust, armhevinger, step-ups osv. Også veien rett nedenfor til gående utfall. Naboen har trampoline i hagen også, så kan for så vidt legge inn en liten hoppeintervall der. Haha 😀

Treningsøkter og filmer kommer fortløpende denne måneden, som sagt. Satser på å få tid til å filme litt til helga 🙂 Ålesund først, I´m on my way!

Flere som har flyttet treninga ut om dagen? 😀 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *