MCT-PULVER: ENERGIKICK

Good morgen babes <3 Nå sitter jeg som vanlig med kaffekoppen min og våkner. Jeg har i flere år brukt MCT-olje i kaffen, og elsker energien det gir, i tillegg til å stabilisere blodsukker.

MCT (medium chain triglycerides) er mellomlange fettsyrer som du blant annet finner i kokosnøtt. Kroppen sender disse fettsyrene direkte til leveren, der de blant annet omdannes til ketoner, som er et alternativt drivstoff til glukose (blodsukker) for både hjerne, indre organer og muskler. Dette gjør MCT unik fra andre fettsyrer, ved at det raskt forbrennes som energi, i stedet for å lagres som fett.

Nå har jeg endelig funnet MCT-pulver på iHerb, og det liker jeg enda bedre enn oljen! Kaffen blir fort… oljete, med oljen. Dessuten er det lettere at det blir litt for mye og man blir rar i magen av oljen, for her må man virkelig være forsiktig, ellers blir man fort løpende på do noen timer :p Start med en teskje, og heller øk gradvis til 1-2 ss, 2-3 ganger om dagen. Jeg opplever ikke pulveret like problematisk for fordøyelsen derimot, også gir det så kremete og god kaffe!

DETTE var det reneste jeg fant, uten andre fyllstoffer (kun prebiotisk acaciafiber. Alle har visst det, så det er vel for en grunn). Minuset er at det ikke løser seg såå godt opp i kaffen, eller annen væske. Men jeg bruker en liten elektrisk visp fra Clas Ohlson, så da er det ikke noe problem. Akkurat nå er favoritten kaffe med en scoop mct-pulver og en dæsj kokosmelk som vispes sammen. Såå kremete og god! Ellers kan det så klart brukes i f.eks. te eller smoothie.

Pulveret finner du altså HER. (Rabattkode: RGC867)

Ha en energisk torsdag da dere! Jeg har reisefeber og flyr straks til Frankrike. Ooog det blir nok med litt MCT i kofferten 😉

4 kommentarer

  1. Hei :-). Utrolig spennende ang MCT-pulveret, bruker mct-oljen fast hver morgen. Nå som du er gravid, kunne du skrevet ett innlegg om hvordan ditt kosthold er nå som gravid, og gjerne skrive om matvarer som en ikke bør spise når en gravid?

    1. Maren Aasen

      Nice 😀 Jobber nå med flere innlegg om mat før/under graviditeten, så kommer snart. Litt jobb med det, men veldig spennende 🙂 Jeg kan også poste et innlegg om hvordan kostholdet mitt er ja 🙂 Ang. matvarer en ikke bør spise anbefaler jeg å sjekke helsedirektoratet sine nettsider.

  2. Målfrid Røen

    Jeg har kjøpt dette MCT-pulveret på iHerb….. Lurer på om det inneholder melk? Det står liksom ikke spesifisert på «ingredienser».

    1. Maren Aasen

      Ingen melk, kun ren MCT, altså fettsyrene.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *