BACK AT THE GYM

Da har jeg blitt gymrotte igjen.. i alle fall for en stund. Sist jeg trente fast på treningsstudio var da jeg bodde i Oslo for over tre år siden (hæærregud tiden flyr). Nå som det ikke frister å trene ute mer, crossfit går ikke, og det gjør vondt i bekkenet og både å løpe og til og med gå rolig, var det på tide å finne på noe annet.

For noen høres det kanskje galskap ut å melde seg inn  på et treningssenter 6 uker før termin, men jeg gjorde litt research først. Jeg kan ta pause/fryse medlemskapet noen måneder rundt og etter fødsel, og senere kan jeg ha vogn stående i gangen på dagtid når jeg trener. Så om jeg bare får til noen få økter nå de siste ukene, så er jeg fornøyd. For nå var det faktisk vondere og gå de 10 minuttene til senteret enn det var å trene. Så det handler vel bare om å finne øvelser som ikke belaster bekkenet på feil måte, ikke gjør vondt, og ikke minst trene med lette vekter, rolig og kontrollert.

Jeg prøvde meg litt frem i dag, forhørte meg med både Adele og Mari som har peiling, og endte opp med disse øvelsene;

Oppvarming: 
10 minutter på ellipsemaskin 


Så 20 reps x 3 sett på hver øvelse, kort pause mellom settene:

Knebøy i tau
Pullups i maskin
Kick-back i kabel
Dips i maskin
Sittende roing
Kettlebell swing
Hip thrust med strikk 

2 kommentarer

  1. Mari Rangnes

    Du er bare så RÅÅÅ Maren!!!!🙌🤩🙌🤩💫

    1. Maren Aasen

      Takk for tips, babe <3 Føltes bra i dag, dagen derpå, så det er vel et godt tegn 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *