GRØNNSAKSPASTA // SØNDAGSINTERVALL

Nå regner jeg med at alle pastaelskere blir skuffet, for dette er jo ikke akkurat pasta, bare en litt morsommere måte å spise grønnsaker på. La barna være med å snurre, så synes kanskje de også det er gøy å spise grønnsaker. Til og med vi voksne syntes dette var litt gøy!

Jeg brukte denne dingsen, kjøpt på Kitchen (ca. 200kr).

DSC_4659 copy

Grønnsakspasta: 

  1. Snurr grønnsaker, for eksempel squash, gulrot og rødbeter med denne rasperen. Du kan eventuelt bruke ostehøvvel å skjære tynne skiver, for så å skjære de i strimler med kniv etterpå.
  2. Kok opp vann med et par klyper havsalt.
  3. La så grønnsakspastaen trekke i vannet i 2 minutter.
  4. Ta de opp, legg de i en bolle, og tilsett litt olivenolje, salt og pepper.
DSC_4664 copy

«Pastaen» kan være tilbehør til hva som helst. I går ble det elgkjøtt, grønnkålsalat og ovnsbakte poteter.

DSC_4648

Ovnsstekte poteter:

  1. Skjær potet og søtpotet i båter. Hvitløksbåter, rødbeter, brokkoli osv. er også supert!
  2. Hell over olivenolje.
  3. Krydre med havsalt, pepper og timian.
  4. Stek i ovnen på 175*C til de er myke. Ca. 20 min.
DSC_4650 copy

Grønnkålsalat:

  1. Skyll og kutt grønnkål i små biter, og ha i en bolle sammen med babyspinat.
  2. Hakk opp valnøtter og strø over salaten.
  3. Smakssett med olivenolje, balsamicoeddik, havsalt og pepper.
DSC_4661 copyDSC_4662 copy

Jeg spiste restene fra i går, til en sen frokost i dag. Da snurret jeg nye grønnsaker, men kokte de ikke, spiste de bare rå.

DSC_4668

****

Det ble en luftetur i sola i dag også. Når det er søndag, sol og blå himmel, er det deilig å ta intervalløkta ute. 20 minutter oppvarming – rolig jogg. Også 4 x 4 minutter intervaller i en lang bakke.

IMG_2278

Med heiagjeng:

IMG_2277IMG_2279

Snapchat: mareneaa

Ha en super søndag!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *