Aktiv restitusjon med sol og ski!

ANNONSE:

Etter noen helger på farten, var det deilig å slappe av hjemme helga som var. På fredag var jeg rimelig sliten i kroppen etter ukas trening. Ikke at det var så voldsomt harde økter, men mye variasjon gjorde at det verket både her og der. Og JA, man kan faktisk bli støl av yoga! Hadde en times «Power Hour» med YogaGirl (på skjermen), der skuldre og armer fikk kjørt seg.

Sååå direkte fra snapchat… ehe…

IMG_3655

Det fristet derfor å ligge langflat på sofan hele fredagen, men etter som sola skinte fra blå himmel, var det bare å sette i gang litt aktiv restitusjon. Først et varmt magnesiumbad:

IMG_3662IMG_3674

Jeg brukte epsomsalt fra iHerb i badevannet. Magnesium er viktig for musklene, men opptaket gjennom tarm er ikke alltid veldig effektivt. Huden er vårt største organ, så her er det bedre opptak.

IMG_3663

Et varmt magnesiumbad hjalp såpass at det fristet å røre litt på seg. Med skiløypa som bokstavelig talt krysser gårdsveien vår, var det bare å sette på seg skiene og gli ut av døra.

..og halloooo!!!!

IMG_3664IMG_3665IMG_3670

Det ble en times rolig skiturtur med sol og perfekt føre. Jeg gikk alene, så da passet det fint å sette på en lydbok. En krimbok fra Storytel var derfor med på øret. (Se HER for mer om bøkene jeg har hørt på).

IMG_3669

Også det beste til slutt…

IMG_3673

MHM. En iskald bringebærkombucha! Med sine organiske syrer og aminosyrer passer kombucha perfekt som restitusjonsdrikk. Og det beste: helt naturlig, UTEN kunstig søtning og tilsetningsstoffer, og med lite sukker!

Kroppen føltes bedre lørdag, men ute var det overskyet og sterk vind. Det ble derfor ei intervalløkt på mølla inne. Kjørte pyramide: 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1 minutter, med pauser som var halvparten av tida av hvert intervall. F.eks. på 4 min var det 2 min pause, og på 5 min var det 2,5 min pause osv.

På søndag var det påskevær igjen gitt, og da ble både mor og hundene med på en par-timers skitur i sola. Luksus å ha hundetaxi da! 😉

IMG_3711IMG_3717IMG_3719

Snapchat: mareneaa

Maren

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *