Søt og supersunn sjokoladegrøt og ei treningsøkt for mage og armer

Jegeg vet ikke om denne ser så fristende ut, men uansett, den er digg! I går hadde jeg lyst på en søt frokost, så jeg lagde denne herligheten. Det kan nemlig fortsatt være næringsrikt selv om det er søtt!

Sjokogrøten består av…

  • Store havregryn
  • Knuste linfrø
  • Chiafrø
  • Rå kakaopulver
  • Vann
  • 1 ss kokosolje
  • 1 ss smør/ghee
  • Honning

Kok opp alt bortsett fra honningen i en kasserolle. Rør inn honningen til slutt, til den er så søt som du vil ha den. Grøten kan for eksempel toppes med…

  • Økologisk peanøttsmør
  • Valnøtter
  • Kokosblomstsukker (hvis man vil ha den søtere. Rå kakao er ganske bittert)
  • Bipollen (kan sløyfes)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denne holdt meg mett leeeenge! Kom meg gjennom en kjapp treningsøkt utover dagen også, som du jo kan teste om du vil. Fokuset er armer og mage.

Skjermbilde 2016-02-28 kl. 22.29.39Skjermbilde 2016-02-28 kl. 22.29.58

Gjør som følger…

  • Circuit 1 (rosa) i 7 minutter, så 20 sek pause
  • Circuit 2 (blå) i 7 minutter, så 20 sek pause
  • Circuit 1 (rosa) i 7 minutter, så 20 sek pause
  • Circuit 2 (blå) i 7 minutter, så 20 sek pause

Finito, og det bare på 30 minutter. Denne økten er fin å gjøre sammen med andre øvelser, for eksempel når du trener bein, rygg eller intervaller. Do as you please! 😉

God helg alle sammen.

Maren

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *