Bakkeintervall og hjemmelaget sjokolade- og peanøttis på et blunk

Denne isen er creamy, uten melk og sukker og lages på et blunk! Det krever bare at du har frossen banan i fryseren. Oppskjært, frossen banan er noe som er fint å alltid ha i fryseren i grunn, særlig de som har blitt brune i skallet. De er søte og gode og kan bruke til «is» og smoothie, i stedet for å kaste de. Skjær opp, legg de litt spredt utover (så det ikke bare blir en diger klump) i en plastpose og frys ned.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

SJOKOLADE- OG PENØTTIS

1 stor frossen banan

Ca 2 dl kokosmelk (eller annen melk)

1 toppet ss kakaopulver (rå-kakao eller bakekakao)

Saltede peanøtter

Hakket, mørk sjokolade

Bland banan, kokosmelk og kakaopulver i en blender eller med en stavmikser. Mengden er sånn ca… prøv deg litt frem etter hvordan konsistens og smak du vil ha. Godt modne bananer gir en søtere smak på «isen». Rør inn peanøtter og sjokoladebiter. Bruk også litt for topping.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er også digg å lage denne med rå-lakrispulver i stedet for kakaopulver, slik som jeg gjorde i videobloggen forrige uke. Da får du en deilig, creamy lakrisis!

14632741_10154390592840027_154215503_o

I kveld har jeg vært i Mosvika og trent bakkeintervaller med Karen. Før jeg dro lå jeg på sofaen, litt tung i kroppen etter fredagens styrkeøkt, og kunne lett stått over den økta om det bare var opp til meg selv. Men siden jeg hadde en avtale var det bare å komme seg opp, kle på seg, og ta med en espresso i bilen. Etter en god oppvarming med 20-30 min rolig jogg og skravling, var både kroppen og hodet klar for intervaller. Både sofaen og en tung kropp ble altså fort glemt. Vi skulle hele veien opp til en topp, og brukte 4 drag på 4 minutter hver på å komme opp. Mellom hvert drag hadde vi 2 minutter aktiv pause, der vi gikk rolig oppover eller nedover, alt etter hvordan vi lå ann i løypa. Jeg var oppe i 90 % av makspuls under dragene, og DA er det ganske tungt. Likevel er det så himla deilig å kjenne at pulsen fort går ned igjen til 60-70 % av maks i pausen, og kroppen er på ny klar for 4 nye, tunge minutter.

Vi kom til toppen akkurat i det sola gikk ned bak flellet, og ble stående en stund å se på alle fargene. Solnedgangen, høstfargene og det blåe lyset mellom fjelltoppene. Vi jogget ned igjen, og kroppen føles topp! Det er så godt å kjenne at ting fungerer, at det er sabla tungt når det står på, men at man fort henter seg inn igjen, og avslutter med mer energi enn før start. Det er akkurat denne følelsen jeg trener for. Og bare DET er motivasjon og mål nok for meg til å klare å trene jevnt hver uke, hver måned, gjennom hele året.

FB Maren Aasen     IG maren_aasen    Snapchat mareneaa    YouTube Maren Aasen 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *