VLOG: SOMMERTRENING økt 3 (gravid)

God mandags morgen!

I skrivende stund er faktisk klokka 04.00 her. Jeg våknet av at jeg klødde og klødde (har fått noe knottelignende stikk over hele kroppen som jeg ikke vet hva er (??), Luca også. Blir gaaal! I tillegg var jeg sulten (skylder det på mini i magen). Så da var det opp en tur og smøre på noe lavendelolje og spise litt müsli. Så sitter jeg her da.

Har klippet sammen video av den tredje og siste økta på treningsplanen min. Den planen Adele satte opp til meg, som jeg skal bruke ut svangerskapet. Etter jeg filmet ble jeg egentlig ikke fornøyd.. rommet er rotete, vinklene dårlig, lyset dårlig, filminga dårlig… jeg hadde rett og slett lyst til å gjøre det hele om igjen, men så passet det aldri, og da hadde filmen bare blitt enda mer forsinket. Så jeg tenkte sjitt au, det får være bra nok. Dessuten er slutten så bra, at den veier opp for alt! Så om du ikke er interessert i selve økta, se i hvert fall slutten 😉

Som de andre to øktene passer også denne både for gravide og ikke-gravide! Økt 1 finner du HER, og økt 2 finner du HER. Og husk og følg youtubekanalen min HER. Trykk abonner 🙂

Økta er som følger, med alternative øvelser (søk på youtube om du er usikker på utførelsen): 

A1: Sumo knebøy/knebøy kabel/ overhead squats
A2: Pull ups/chins (bruk strikk, eller senk stangen i knebøystativet og avlast med egen kroppsvekt ved at du ligger under stangen og heiser deg opp)
B1: Sumo markløft (unngå høyt buktrykk <50kg hvis gravid)
B2: Sidehev-fronthev
C1: Skidrag i kabel
C2: Nordic hamstrings (med beina festet, og plasser en benk foran deg som du vipper deg frem mot).
D1: Nedtrekk
D2: Pull through

Som de andre øktene utføres også denne i supersett, altså A1 og A2 rett etter hverandre, så en liten pause, før du gjør de om igjen. Gjenta supersett A 3-4 ganger, før du går videre til B1 og B2 på samme måte. Kjør f.eks. 10 reps x 3-4 sett.

Og da var klokka 04.30, det har blitt lyst og jeg tror jeg må gå å legge meg og prøve og sove litt til.
Ha en knall start på ny, deilig uke! 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *