CC AVO TOAST

Åh heiii blogg, long time no see. Jeg og Nois har flyttet hjem til mamma og pappa noen dager, mens Luca er i Portugal på surfern. I går kveld fikk jeg servert denne herligheten av mamma til kveldsmat, og måtte ha det igjen til frokost; rugbrød med cottage cheese («CC» som jeg ser instagram kaller det..), avokado, salt og pepper. NAM! Det er eeeevigheter siden jeg har spist cottage cheese (har glemt det litt etter alle årene jeg holdt meg unna melkeprodukter pga. intoleranse), så nå var det digg! Følte den var verdt å dele med dere.

Nå skal jeg på kafé med svigerinna mi, søskenbarnet mitt og babyene våre, som alle ble født i fjor. Det blir faktisk første sånn barsel-kafé besøk for min del. Da får jeg leke at jeg bor i byen en liten stund 😉

God helg <3

2 kommentarer

  1. Hei! Jeg har akkurat kuttet ut melkeprotein og gluten for å bekjempe en kronisk bihulebetennelse og en plutselig oppstått astma(??). Føler meg mye bedre bare etter 4 dager. Men syns det er litt kjipt med middag og kveldsmat, da jeg er glad i lompepizza, gratenger (med creme fraiche), proteinpannekaker med CC osv.. og ikke kunne ta en proteinshake/skyr etter trening. Men kan du spise cc til tross for din intoleranse? Hvor lenge anbefaler du å gå uten melkeprotein og gluten for så å gjeninnføre det? Fått beskjed om 2 måneder. Finner heldigvis mye inspo på bloggen din!!:)

    1. Maren Aasen

      Hei 🙂 Jeg holdt meg unna alt av melkeprodukter i 5 år, på grunn av intoleranse mot melkeprotein. Nå går det endelig bra å spise litt melkeprodukter igjen! Men da har jeg jobbet mye med å reparere fordøyelsen og tarmen de siste årene. Hvis du er flink å holder deg unna ALT med melkeprotein kan du prøve å introdusere noe igjen etter 3-4 uker og så hvordan du reagerer.
      Så fint å høre du finner inspo her 😀 Det er vanskeligst i starten, så blir du vant til det 😉

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *