TRENING MED BABY (video økt 1)

Jeg skrev jo HER om hvordan treningen min ser ut nå om dagen, med baby i hus. Her er én av treningsøktene jeg gjør hjemme. Hvis Noah er våken er han med; enten ligger han tålmodig og fornøyd på gulvet og ser på, da bruker jeg en kettlebell som vekt. Eller hvis han blir litt utålmodig, bruker jeg han som vekt, det synes han er veldig gøy! Som regel bytter jeg litt om på øvelsene sånn at jeg tar det jeg skal gjøre uten vekt først, også tar jeg alle øvelsene med vekt til slutt, for da kan Noah bli med mot slutten hvis han er lei av å ligge på gulvet.

  • Se flere videoer på min yputubekanal HER, og trykk abonner 😉

Edit av Marit Dale. Treningsprogram av Adele Tårnes.

Øvelsene kjører jeg i supersett; først f.eks. 20 reps av A1, så rett på A2, også en kort pause (det var ett sett). Så gjør jeg A1 og a2 igjen, en kort pause, også går jeg videre til B1 og B2, osv. Jeg endrer antall reps og sett fra uke til uke, så en uke gjør jeg 20-30 reps x 2 sett, neste uke 15-20 reps x 2-3 sett, og neste uke igjen 12-15 reps x 3 sett før jeg starter på nytt igjen. Når jeg har mange reps bruker jeg litt mindre vekt og kortere pauser enn ved færre reps.

OBS: husk at du bør vente med øvelser som burpees, situps, pushups osv. som går på magemuskler og øker buktrykket til magemusklene er gått sammen igjen etter fødsel. Dette bør sjekkes opp på helsestasjonen, hos fysioterapeut, osteopat eller noen som jobber med sånt. Veldig viktig for å unngå plager i bekkenbunnen senere! Husk kniiiiipeøvelser først, dere! 😉 

Jeg skal filme den andre hjemmeøkta så dere får se den også 😉

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *